wtorek, 24 kwietnia 2012

Porzeczkowiec z serem

To jedno z moich ulubionych ciast, odkąd spróbowałam je pierwszy raz u mojej mamy. Jest niesamowicie delikatne, wręcz rozpływa się w ustach. Jego smak jest naprawdę wyjątkowy, to połączenie bardzo wilgotnego ciasta kakaowego, masy serowej, dżemu z czarnej porzeczki oraz bitej śmietany - świetne zgranie smaków.
P.s. Ciasto kakaowe z tego przepisu jest idealne do Wuzetki.


Masa kakaowa:
½ szkl. wody
1 szkl cukru
3 łyżki kakao
¾ szkl oleju

Wszystko zagotować i ostudzić.

Ciasto kakaowe:
5 jaj
½ szkl cukru
1 ½ szkl mąki
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
ww. masa kakaowa

Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier, zmniejszyć obroty, dodawać po 1 żółtku. Potem wlewać powoli ostudzoną polewę kakaową a na końcu mąkę wymieszaną z sodą i proszkiem. Przelać do blachy o wymiarach 25 x 35 cm. Piec 45 min w temp 175 st. Po ostudzeniu przekroić wzdłuż na 2 blaty.

Masa serowa:
250g margaryny lub masła
500g twarogu półtłustego (3x zmielonego) nie z wiaderka, ale może być kupny już zmielony
6 łyżeczek cukru pudru
2 cukry waniliowe

Margarynę utrzeć z cukrem, dodawać po łyżce ser cały czas ucierając.

Dodatkowo do przełożenia:
1 duży (450g) słoik dżemu z czarnych porzeczek (zawsze kupuję firmy Łowicz)
1- 2 kubeczki (200-400 ml) kremówki 30-36%  + 2 łyżki cukru pudru = śmietanę ubić i dodać cukier puder

PRZEŁOŻENIE

CIASTO – DŻEM – MASA SEROWA – CIASTO – DŻEM – BITA ŚMIETANA

Wierzch posypać gorzkim kakao.

38 komentarzy:

  1. Wow! Ale apetycznie wygląda!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe. Połączenie kwaskowatego dżemu z delikatną masą serową i czekoladowym ciastem musi być cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe i smakowicie się zapowiadające ciacho

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś w sam raz dla mnie! Uwielbiam ciasta z nutką porzeczki!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hit urodzinowej imprezy mojego synka :-) Pychota! Dziękuję za inspirację :-D

    Pozdrawiam,
    Rybulka

    OdpowiedzUsuń
  6. ciasto właśnie robiłam i muszę powiedzieć że smakowało wszystkim ,na pewno jeszcze zrobię nie raz:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja robię to ciasto od wieków. Zawsze wychodzi. Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobilam, zostalo jednym z naszych fafworytow.

    OdpowiedzUsuń
  9. super ciasto Ania!Pozdrowienia, Beata H :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo pyszne wlasnje je upieklam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda smakowicie:)Na jakiej blaszce je upiec??

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze piekę na blaszce 25x35cm

    OdpowiedzUsuń
  13. zrobilam ale wyszedl jasny braz nie taki jak na zdjeciu. dalam 3lyzki kakao.ale mam nadzieje ze bedzie dobry I tak.

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo dobre ciasto tylko miałam kłopot z rozsmarowaniem śmietany na dżemie może jakaś podpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  15. Na dżem nakładam malutkie porcje bitej śmietany i potem rozsmarowuje wszystko

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciasto wyszło bardzo dobre, szybko się zjada, niestety trochę pracochłonne

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto wyszło bardzo smaczne, nie dałam na górę śmietany tylko trochę masy kakaowej i posypałam pestkami słonecznika, żeby było mniej kaloryczne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam pytanie :) jakie mają być wymiary brytfanki?

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystkie ciasta piekę na blasze 25x35cm, zaraz poprawię wpis:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chciałam się pochwalić wspaniałym ciastem z tego przepisu, zapraszam do mnie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe ciasto!Co prawda zrobił mi się mały zakalczyk ale i tak było pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciasto wyszło rewelacyjne, dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciasto jest niesamowite, daje 1 kg sera, mąż zjada 1/4 ciasta, a syn nie prosi o talerzyk tylko prosto z blachy resztę. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam porzeczkowiec, posypuję bitą śmietanę startą gorzką czekoladą. Poza dżemem z czarnej porzeczki, dodaję powidła śliwkowe lub wiśniowe - .własnej produkcji, które robię bez cukru .Nigdy nie dodaję sody. Pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  25. Niedawno robiłam wyszło przepyszne. Na święta robię znowu:)

    OdpowiedzUsuń
  26. W ciągu 2 tygodni zrobiłam je 5 razy :) REWELACJA !!! Powiem szczerze, że cięzko jest trafić dobry przepis w necie, ale akurat ten jest super. Ja do kremu daję margarynę Kasie ale tą droższą na maśle, bo zwykłą czułam a na maśle krem mi się zważył, a ser śmietankowy, nie trzeba kręcić a w naszej mieścinie ciężko dostać półtłusty już zmielony :) Jakie ciasto by mi Pani jeszcze podpowiedziała ? Tak, żebym się nie sparzyła.

    OdpowiedzUsuń
  27. ciasto bardzo smaczne, ale mi zawsze opadnie po wyjęciu z piekarnika ;( co robić-proszę o podpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę od razu nie wyciągać blachy, tylko wyłączyć grzanie i uchylić drzwiczki piekarnika. Po kilku minutach spróbować wyciągnąć delikatnie. Powinno pomóc.

      Usuń
  28. Rewelacyjny, cała rodzina zachwycona 😀

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciasto bomba smakowa kaloryczna pycha😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przekroić na pół, żeby się nie rozwaliło ? :-)

      Usuń
    2. Trzeba użyć istrost szerokiego noża i bez posp8epoś starać się na samym środku wysokości.

      Usuń
    3. Dziękuję :-) a tak w ogóle ciasto jest pyszne :-)

      Usuń